Na Gimnaziji Velenje posvečamo posebno pozornost tudi dijakom, ki imajo različne zdravstvene težave oz. druge omejitve pri vzgojno izobraževalnem delu. Tem dijakom pomagamo pri pridobitvi odločbe o usmeritvi ZRSZŠ, v času do pridobitve odločbe pa jim prilagoditve omogočimo s pedagoško pogodbo.
V letošnjem šolskem letu se na Gimnaziji Velenje izobražuje 14 dijakov, ki so pridobili odločbo Zavoda Republike Slovenije za šolstvo o usmerjanju dijakov s posebnimi potrebami. Dijaki imajo opredeljene motnje: dolgotrajno bolni dijaki, dijaki s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, dijaki z avtističnimi motnjami ter dijaki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
Pet dijakov s posebnimi potrebami ima s sklepom Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport dodeljeno tudi dodatno strokovna pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj, ki jo izvaja psiholog, trije dijaki pa so v primeru daljše odsotnosti od pouka upravičeni do individualne učne pomoči, ki jo izvaja učitelj. Dva dijaka pa sta pridobila tudi pravico do stalnega spremljevalca.
Za posamezne dijake sodelujemo s šolami, iz katerih prihajajo, Zavodom za šolstvo RS, Komisijami za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, Ministrstvom za šolstvo in šport, po potrebi pa tudi z ostalimi institucijami, ki strokovno pokrivajo to področje. Za vsakega dijaka s statusom otroka s posebnimi potrebami pripravimo individualizirani program, katerega osnova je strokovno mnenje, ki nam ga vročijo starši dijaka, prisluhnemo pa tudi željam in potrebam dijaka samega in njegovih staršev. Individualiziran program sprejme strokovna skupina na skupnem sestanku, ki se ga udeležijo: celoten oddelčni učiteljski zbor pod vodstvom razrednika, svetovalna delavka in ravnatelj, po potrebi pa tudi starši dijaka. V individualiziranem programu so natančno opredeljene prilagoditve, do katerih je dijak s posebnimi potrebami upravičen, ter individualne strokovne ure, ki jih izvajajo učitelji posameznih predmetov. Izvajanje individualiziranega programa spremljamo skozi vse leto, praviloma se strokovna skupina skupaj s starši sestane ob koncu vsakega ocenjevalnega obdobja, po potrebi pa tudi vmes.
Cilj individualiziranega programa je zagotoviti dijaku pogoje dela v šoli, ki mu bodo omogočili enakovreden položaj med sošolci, glede na njegove primanjkljaje.