srssersssdgimvssmicdsd

Evropska_deklika_MAT_olimpijada
Inventura2022-016
umetnikiveer2U-117
Umetnikiveer3U-063
Start_UP_na_prostem
Maturantska_ekskurzija_panija
Kiparjenje_glina
ola_v_naravi_1_
Diamantni_maturant_Rok_TB_pri_Pahorju
IMG_20220223_110448
Obinskiprvakivodbojki
OtrocispostajeZoom-001
previous arrow
next arrow

Z malimi koraki do velikega uspeha

HOJA               

Premalo se zavedamo, kako dobro se počutimo, če svoje telo spravimo v gibanje in si tako povečamo energijo za vsakodnevne obveznosti. 

Hoja nam pomaga odmisliti vsakodnevne skrbi  ali pa nam nudi prostor in čas, da jih lahko rešimo. 

Količina: 

1 ura  ali 5 km hoje  ali okoli 8 000 korakov. 

Intenzivnost:  

Začnemo s počasnejšo hojo. Potem si sledijo intervali pospešene in zelo hitre hoje. Zelo priporočljiva je tudi  hoja v hrib. 

Pri dovolj intenzivni hoji se zadihamo (pospešimo dihanje) in spotimo (dvigne se telesna temperatura). Intenzivnost hoje pa lahko preverjamo s povečanim srčnim utripom, ki se spreminja skladno s telesnim naporom in predstavlja osnovni fiziološki kazalec za oceno intenzivnosti vadbe.

Hoja je : 

  • najlažji in najboljši način za ohranjanje zdravja, 
  • najbolj preprosta med vsemi vadbami,   
  • pozitivno vpliva na telo in duha, 
  • lahko jo izvajate kjerkoli in kadarkoli, 
  • zanjo ne potrebujete drage opreme, le primerno obutev in dobro voljo.    

Zakaj hoja? 

  • Krepi srce, dihalni sistem (izboljša pljučno kapaciteto), 
  • krepi mišice, kosti in sklepe (jih tudi najmanj obremenjuje), 
  • izboljša gibalne sposobnosti, 
  • izboljša držo telesa, 
  • izboljša sposobnost pomnjenja, poveča kreativnost, 
  • zmanjša stres, poveča optimizem in izboljša počutje, 
  • krepi imunski sistem, 
  • vpliva na bolj kakovosten spanec, 
  • vpliva na zmanjšanje in vzdrževanje telesne teže. 

Že pol ure hoje na dan zadošča za pozitiven učinek na telo in duha. Z večanjem števila prehojenih korakov pozitiven vpliv le narašča. Ne podcenjujte njene zdravilne moči. 

PRAVILNA HOJA 

Tudi nekaj tako preprostega, kot je hoja, je treba izvajati pravilno. 

  • Hodite sproščeno. 
  • Peta naj se prva dotakne podlage, težo pa nato enakomerno prenesite proti prstom. Delo rok je sproščeno in usklajeno z nogami. 
  • Med hojo se čim manj zibajte gor-dol, levo-desno, saj s tem dodatno obremenite vezi. Trup je  stabilen.  
  • Hoja krepi predvsem mišice nog (stegna, meča in zadnjico). 
  • Mišice trupa in rok aktivirate tako, da se držite vzravnano, stisnete trebuh in zadnjico ter v roke vzamete pohodne palice. Poraba kalorij bo tako še večja. 
  • Da bo vaša hrbtenica med hojo manj trpela, naj bo pogled usmerjen naravnost (brada ves čas vzporedna s tlemi). Tako bo drža pravilnejša.  
  • Pravilna obutev vam bo dala dobro oporo, podprla stopalni lok in ublažila udarce ob hoji. Bolj zmogljivi naj hodijo hitreje in dlje. 
  • Pri hoji navzgor delamo kratke korake. Večja, kot je strmina, manjši so koraki. Pri večjih naklonih mehko stopamo na prste, vendar je takšna hoja napornejša.  
  • Pri hoji navzdol mehko stopamo na peto in preko podplata težo prenesemo na prste. Kolena naj bodo mehka, da ublažijo vse sunke, nikoli pa ne stopamo s povsem iztegnjeno nogo. Dolžino korakov prilagajamo razmeram na poti oz. terenu. 
  • Hoja v hrib ali dodatne uteži v rokah oziroma okoli gležnjev dvignejo težavnosti nivo. Za vodenje evidence si lahko kupite pedometer, ki bo namesto vas štel prehojene korake in dosežene cilje. Tako boste dodatno stimulirani. 

Aktiv ŠVZ 

Arhiv

Spremljajte nas na socialnih omrežjih

Osnovni podatki

Gimnazija
Trg mladosti 3,
3320 Velenje

03 89 60 600
03 89 60 660