Skip to content

Nadarjeni dijaki

Koncept vzgojno-izobraževalnega dela z nadarjenimi dijaki v srednjem izobraževanju sprejema kot temeljno izhodišče pravico vsakega dijaka, da mu javni šolski sistem omogoča optimalni razvoj v skladu z njegovimi potenciali in interesi (ZOFVI, 2. člen). Pomeni temeljni okvir za načrtovanje prilagajanja vzgojno-izobraževalnega dela nadarjenim dijakom ter njihovo identifikacijo v srednjem izobraževanju, če prej še niso bili prepoznani. Postavlja temeljne konceptualne okvire za razumevanje, odkrivanje in spodbujanje razvoja nadarjenih v srednjem izobraževanju.

Vzgojno – izobraževalno delo z nadarjenimi dijaki poteka na osnovi uresničevanja naslednjih temeljnih načel:

  • upoštevanje posebnih sposobnosti in močnih interesov dijaka,
    • upoštevanje individualnih osebnostnih značilnosti,
    • širitev in poglabljanje temeljnega znanja,
    • hitrejše napredovanje v procesu učenja,
    • razvijanje ustvarjalnosti,
    • spodbujanje višjih oblik mišljenja in učenja,
    • uporaba sodelovalnih oblik učenja,
    • spodbujanje samostojnosti in odgovornosti
    • skrb za celostni osebnostni razvoj (kognitivni, emocionalni, socialni, moralni, telesni),
    • raznovrstnost ponudbe ter omogočanje svobodne izbire dijakov,
    • uveljavljanje mentorskih odnosov med dijaki in učitelji oziroma drugimi izvajalci programa,
    • skrb za to, da so nadarjeni dijaki v svojem razrednem in šolskem okolju ustrezno sprejeti,
    • ustvarjanje možnosti za občasno druženje nadarjenih med seboj, glede na njihove posebne potrebe in interese.

Programi mentorjev obogatitvenih dejavnosti na gimnaziji so zbrani v Katalogu programov obogatitvenih dejavnosti za nadarjene dijake in so objavljeni na spletni strani gimnazije.