Paradoks Sacre
V torek, 5. 3. 2019, smo si dijaki gimnazije Velenje (v okviru prostoizbirnih dejavnosti) v Cankarjevem domu v Ljubljani ogledali nastop svetovno znanega – v medijih imenovanega – »kontroverznega« baletnika Sergeja Polunina. Skupaj z Aleksejem Ljubimovim in Dejanom Kolarovim so na odru v koreografiji Yuke Oishi poskušali ponovno prebuditi občutke in demone slavnega znamenitega baletnega koreografa Vaclava Nižinskega iz zčetka 20. stoletja. Ta je v svetu baleta poznan kot prvi baletnik, ki je »baletni svet obrnil na glavo«. Nekateri ga dandanes označujejo za prvega modernega plesalca, saj je spremenil zgodovino baleta.
Predstavo je bila sestavljena iz treh delov. »Delo ni goli biografski popis Nižinskega, moj poglavitni namen je bil poiskati resnico o njegovem življenju in naravi njegove duševne bolezn …«; »v tem delu sem se skušala približati človečnosti,« je zapisala koreografinja. Pričakovanja dijakov kot tudi širše publike so bila zaradi zvezdniškega imena zastavljena visoko, saj je na slovenskem odru prvič nastopal svetovno znani plesalec Polunin, od katerega je občinstvo pričakovalo izjemen umetniški dogodek. V smislu koregorafije pa smo mnogi iz gledališča odšli v manjšem razočaranju, saj pričakovanja o spektakelskem nastopu niso bila dosežena. Še vedno smo na odru videli vrhunskega plesalca, a ta je bil žal žrtev nerazgibane, manj kreativne koreografije, ki ni prikazovala njegovega neizmerno visokega potenciala. Vtis so na nas naredili zlasti posamezni trenutki, v katerih je solist predstavil svoje nesporno brezhibne plesne kvalitete, po čemer slovi. Zato vseeno spoštujemo njega, kot tudi njegovo umetnost in odločitev, da se je podal v svet sodobnega plesa in se za trenutek odmaknil od baleta. S tem namreč dokazuje, da si želi ražširiti svoje znanje o plesu in je pripravljen sprejeti nove izzive, ki mu še stojijo na poti v karieri.
Dijaki smo zato neizmerno hvaležni, da smo si imeli možnost ogledati predstavo Sacre kot tudi Polunina samega. Zahvaljujemo se šoli in prof. Alenki Šalej, ki že leta skrbi tudi za naše umetniško izobraževanje (v smislu ogledov odličnih mariborskih predstav) in užitke v spoznavanju baletne umetnosti, ki jo imajo mnogi drugi dijaki redko priložnost spoznavati.
Anja Zaverla, 3. B